Kom i gang med Eika mobilbank
-
Hvordan kommer jeg i gang med Eika Mobilbank?
Søk etter Eika mobilbank i Appstore eller Goole Play. Start mobilbank appen og velge "Kom i gang".
Du kan bruke enten BankID med brikke/app eller BankID på mobil for å aktivere mobilbanken.
Hvis du mangler BankID, finn frem fødsels- eller D-nummeret ditt, ta kontakt så hjelper vi deg i gang.Fødselsnummer er ellevesifret identifikasjonsnummer. D-nummer er et midlertidig identitetsnummer som du får fra Skatteetaten i de tilfellene der du trenger et identitetsnummer i Norge, men ikke møter kriteriene for å få tildelt et fødselsnummer. -
Trenger jeg BankID for å logge inn i mobilbanken?
Ved første gangs bruk er det aller enklest å aktivere mobilbanken med BankID. Hvis du mangler BankID, finn frem fødsels- eller D-nummeret ditt, ta kontakt så hjelper vi deg i gang.
Når mobilbanken er aktivert, vil det være mulig å velge ansiktsgjenkjenning/fingeravtrykk eller å lage en egen kode, slik at du ikke trenger BankID neste gang du logger inn.
Viktig! Når du lager din egen kode for innlogging er det lurt å bruke en annen kode en PIN-koden du bruker på eventuelle bankkort.
-
Jeg er kunde i flere Eika banker. Hva gjør jeg?Du velger hvilken bank du vil se når du aktiverer mobilbanken. Dersom du vil endre senere så kan du endre i "Innstillinger" - "Bytt bank"
-
Kan jeg endre kode for innlogging?Om du har glemt din PIN-kode, eller bare ønsker å endre den, så må du aktivere mobilbanken på nytt. Klikk på «Glemt kode» for å sette en ny kode. Husk at du må bekrefte med BankID eller BankID på mobil for å endre kode.
Du kan også skru på ansiktsgjenkjenning og deretter får du opp "glemt kode". Du vil bli sendt til reaktivering med BankID.
-
Kan jeg endre innlogging med ansiktsgjenkjennelse eller fingeravtrykk?
Ja, gå til Innstillinger i mobilbanken. Under Innlogging og sikkerhet kan du slå av og på Innlogging og signering med ansiktsgjenkjenning.
Du trenger din 4-sifret PIN-kode. Hvis du har glemt koden kan du reaktivere appen med BankID, og lage en ny PIN-kode.
-
Jeg har ikke BankID, kan jeg ta i bruk mobilbanken?Ja, det kan du! Hvis du mangler BankID, finn frem fødsels- eller D-nummeret ditt, ta kontakt så hjelper vi deg i gang.