2016

  • Eika Alliansen best på tillit - Bankene i Eika Alliansen styrker sin kundetilfredshet mens bransjen viser en nedgang. I følge undersøkelsen fra Norsk Kundebarometer er lokalbankene best på tillit med en score på 86,2 som er desidert best blant bankene i Norge.
  • Lansering av kjøp av fond i mobilbanken   - Nå blir det mulig med kjøp av fond i mobilbanken. Kundene kan med få tastetrykk opprette sparing.
  • Eika Kapitalforvaltning har inngått ny 5-års avtale med Danica Pensjon. Avtalen dekker produktet Eika Innskuddspensjon og pensjonskapitalbevis
  • Mobil betalingsløsning med BankAxpet  - Eika Gruppen har gått sammen med BankAxept og dagligvarehandelen for å lansere kontaktløs betaling i butikk
  •  For sjette året på rad viser Norsk Kundebarometer at Aktiv Eiendomsmegling har de mest fornøyde kundene
  • For sjette året på rad Aktiv har de mest fornøyde kundene i bransjen.
  • Eika etablerer nytt felles kundesenter på Gjøvik. Fremtidens Kundesenter vil betjene kunden helhetlig og være tilgjengelig også utenfor bankenes åpningstid. Med et samlet kundesenter får sluttkundene et bedre tilbud gjennom økt tilgjengelighet og bistand på tvers av produkter  
  • Verdens første kontaktløse betaling med et BankAxept-kort ble gjennomført på Starbucks i Oslo 18. Oktober. Det kontaktløse kortet kom fra Eika.
  • For syvende året på rad har lokalbankene i Eika de mest fornøyde bedriftskundene i Norge i følge den nylig publiserte EPSI undersøkelsen
  • Eika Gruppen lanserer nye hjemmesider for alle 74 lokalbanker. Andebu Sparebank var pilot i april.
  • Aksjefondet Eika Norge er oppgradert hos Morningstar og topper hittil i år med 3,5 prosent avkastning.

Eika Gruppens historie