Les mer om Eika Forsikring
-
Om oss
Skade- og personforsikring
Vårt selskap jobber med skade- og personforsikring, og våre viktigste kundesegment er privatpersoner, landbrukskunder og småbedrifter. Sammen med våre distributører jobber vi for å øke markedsandelen og å bedre risikoprising av vår portefølje.
Vi har erfart tilfredsstillende og gode skaderesultater innenfor alle bransjer som en konsekvens av flere sammenhengende årsaker:
- Langsiktige relasjoner med kunden som et resultat av gode forsikringsprodukter kombinert med god tilgjengelighet og personlig service
- Gode vekst -og risikobaserte prosesser som et resultat av satsing på kompetanseutvikling og videreutvikling av samarbeidet mellom Eika Forsikring og distributørene
- Et kontinuerlig fokus på lønnsomhet
- Gode ytre rammebetingelser som følge av et godt klima
Vi jobber med skadeforebygging og arbeid mot svindel som kommer sluttkundene og samfunnet for øvrig til gode. Skadeforebygging skjer kontinuerlig, blant annet i rådgivingssamtaler med kundene.
-
Våre produkterVåre forsikringsprodukter
Produktutviklingen innen forsikring retter seg hovedsakelig mot distributørenes kundegrunnlag som er privatpersoner, landbrukskunder og småbedrifter.
Vi tilbyr et bredt produktspekter innen både skadeforsikring og personforsikring.
-
SamarbeidspartnereVåre samarbeidspartnere
Selskapet eies av 52 lokalbanker gjennom Eika Alliansen. I tillegg har vi flere frittstående distributører tilknyttet Eika Forsikring, som Sparebanken Møre.
Sammen med bransjeorganisasjonene, Finans Norge og myndighetene samarbeider vi med flere forebyggende tiltak som vil komme kundene, bransjen og samfunnet til gode.
Vi samarbeider med Waterstop som er nettbutikk hvor våre kunder kan kjøpe sikkerhetsprodukter. Gjennom vårt samarbeid med Hurtigruta Carglass sørger vi også får god kvalitet på bytte eller reparasjon av bilglass. -
Personvernerklæring i Eika Forsikring
1. Ditt personvern er viktig for oss
Vår behandling av dine personopplysninger vil foretas i samsvar med personvernlovgivningen. Alle ansatte i Eika Forsikring har taushetsplikt og vi ivaretar strenge krav til datasikkerhet ved oppbevaring og bruk av dine personopplysninger.
Eika Forsikring AS; ved administrerende direktør Trond Bøe Svestad, er behandlingsansvarlig for de personopplysninger selskapet behandler om deg knyttet til selskapets tjenester.
Har du spørsmål om ditt personvern, kan du kontakte vårt personvernombud Per Gunnar Gudbrandsen på e-post: personvern.forsikring@eika.no
Nedenfor finner du mer informasjon om vår behandling av dine personopplysninger og hvordan vi ivaretar ditt personvern.
2. Formål med behandlingen og rettslig grunnlag
Personopplysningsloven med forskrifter og personvernforordningen General Data Protection Regulation 2016/679 regulerer selskapets adgang til å behandle personopplysninger.
Eika Forsikring behandler personopplysninger knyttet til kunder og andre eksterne aktører i forbindelse med inngåelse og vedlikehold av forsikringsavtaler og skadeoppgjør. Vi vil for øvrig behandle personopplysninger i den grad lovgivningen pålegger eller gir oss adgang til slik behandling, eller du har samtykket til slik behandling. Vi kan også behandle personopplysninger dersom behandlingen er nødvendig for å oppfylle en berettiget interesse for selskapet.Formålet med behandling av personopplysninger er:
- Kundeadministrasjon, for å beregne riktig pris og gi korrekte oppgjør, herunder lydopptak i særskilte tilfeller, se punkt 9.
- For å oppfylle de forpliktelser vi har påtatt oss for gjennomføring av oppdrag og avtaler med deg som kunde, herunder fakturering.
- Kredittvurdering
- For å tilfredsstille konsernbaserte styrings-, kontroll-, og/eller rapporteringskrav fastsatt i lov, eller i medhold av lov
- Analyse og statistikk
- Forbedre våre eksisterende produkt eller for utvikling av nye tjenester
- Gi deg mer relevante råd og relevante tilbud om våre produkter og tjenester
- For at vi skal ha innsikt i vår kundeportefølje og porteføljens utvikling og lønnsomhet
- Markedsføring
- Forebygging og avdekking av straffbare handlinger, herunder bl.a. hvitvasking. Opplysninger innhentet med dette formål vil også kunne bli innhentet fra og utlevert til andre banker og finansinstitusjoner, politiet og andre offentlige myndigheter. Vi er pålagt undersøkelses- og rapporteringsplikt for mistenkelige transaksjoner etter hvitvaskingsloven. Vi er videre pålagt å rapportere mistenkelige opplysninger og transaksjoner til Økokrim.
- Kundeautentisering ved bruk av elektroniske tjenester
- Når du benytter deg av våre elektroniske tjenester, kan vi registrere brukeratferd og brukermiljø samt avvik fra dette, identifisere den datamaskin eller mobile enhet som du anvender ved bruk av forsikringstjenesten, datamaskinens/enhetens tilstand ol. Denne informasjonen vil vi bruke for å kontrollere at du er rett kunde som bruker den aktuelle tjenesten.
Dersom ikke annet hjemmelsgrunnlag foreligger, vil vår behandling basere seg på frivillig, uttrykkelig og informert samtykke fra deg. Et avgitt samtykke kan når som helst trekkes tilbake.
3. Kategorier av personopplysninger
- Identitetsinformasjon som navn, fødselsnummer og informasjon knyttet til legitimering ved hjelp av BankID ved innlogging på MinSide
- Kontaktopplysninger som telefonnummer, adresse og e-postadresse
- Betalingsinformasjon (kontonummer og KID og –historikk (fakturaer, innbetalinger, purringer, inkasso)
- Informasjon som forsikringsavtalene som er inngått og produktene som er kjøpt, inkl søknadsskjema og bilder av objekt. Eksempler på informasjon om objektene det er tegnet forsikring på er reg.nr, kilometerstand, gnr og bnr, størrelse på bolig, fødselsdato på barn, helseopplysninger og legeattester osv)
- Egenerklæringsskjema som inneholder opplysninger om du har utestående gjeld i annet selskap, om du har blitt oppsagt i annet selskap og om du har hatt flere enn tre skader siste to år.
- Skadeinformasjon, notatfelt om skaden og opplysninger i forbindelse med skadeoppgjør, opplysninger om tredjepersoner ved skadeoppgjør og eventuelle sensitive personopplysninger, som straffesaksopplysninger, doms og bøteopplysninger eller helsemessige forhold (herunder legeattester)
- Opplysninger for å ivareta lovpålagte plikter som hvitvasking og rapportering til offentlige virksomheter (inkludert informasjon om BankID ved innlogging på Min Side)
- Opplysninger knyttet til kundebehandling som f.eks. tidspunkt, innhold i sak og plan for oppfølging
4. Grunnlag for bruk av dine personopplysninger
Oppfylle avtale
Formålet med behandling av personopplysninger er for å oppfylle de avtalene vi har med deg.Rettslige forpliktelser
Vi vil behandle personopplysninger for å ivareta rettslige forpliktelser. Eksempler på slike rettslige forpliktelser er:- Regelverk knyttet til forebygging og avdekking av straffbare handlinger
- Regelverk knyttet til sanksjoner
- Regelverk knyttet til styring, kontroll og rapportering til myndigheter
- Bokføringskrav
- Andre forpliktelser knyttet til tjeneste- eller produktspesifikk lovgivning
Samtykke
I enkelte tilfelle ber vi om ditt samtykke til å behandle personopplysninger, f.eks. til analyse og markedsføringsformål. Samtykket inneholder informasjon om behandlingsaktiviteten. Hvis du har gitt samtykke til behandling av dine personopplysninger, kan du når som helst trekke samtykket tilbake. Du kan administrere dine samtykker i vår mobil- og nettbank eller via vår hjemmeside.Berettiget interesse
Vi kan behandle personopplysninger dersom det er nødvendig for å ivareta en berettiget interesse som veier tyngre enn hensynet til den enkeltes personvern. Den berettigede interessen må være lovlig, definert på forhånd, reell og saklig begrunnet i banken.Eksempler på berettigede interesser vi kan ha, er å analysere dine kundeopplysninger for å kunne gi deg relevante råd og tilbud, forbedre våre eksisterende produkter, ha innsikt i vår kundeportefølje og bevissikring.
5. Hvor henter vi opplysninger fra
Vi innhenter i all hovedsak opplysninger direkte fra deg, eksempelvis i et søknadsskjema, ved bruk av elektroniske løsninger, ved besøk og innlogging på vår nettside eller henvendelse til vårt kundesenter eller andre deler av virksomheten.
Innhenting av opplysninger fra tredjepersoner vil normalt basere seg på ditt samtykke, med mindre det er snakk om innhenting av informasjon fra offentlige registrere.
Innhenting kan skje for eksempel fra:
- Infotorget (Folkeregisteret)
- Andre selskap i konsernet eller kredittopplysningsforetak
- Samarbeidspartnere
- Andre forsikringsselskap, FOSS og ROFF
- Kredittopplysningsbyråer
- Geodata (eks. eiendomsdata)
- TFF - Trafikkforsikringsforeningen
- OFV - Opplysningsrådet for veitrafikken
Du vil bli informert om innhenting av informasjon med mindre innsamlingen er lovbestemt, varsling er umulig eller uforholdsmessig vanskelig eller det er på det rene at du allerede kjenner til den informasjonen varselet skal inneholde.
Dersom vi ønsker å innhente opplysninger fra deg som ikke er nødvendige for å ivareta avtaleforholdet, vil du bli informert om hva opplysningene vil bli brukt til, og at det er frivillig å gi fra deg disse opplysningene.6. Dine rettigheter
Du har følgende rettigheter:
- Innsyn
- Retting
- Sletting
- Rett til dataportabilitet (ta med registrerte opplysninger til en annen aktør)
- Begrensning av behandlingen
- Innsigelsesrett (rett til å protestere på behandlingen)
- Rett til å klage til tilsynsmyndighet
For å benytte deg av dine rettigheter kontakter du vårt personvernombud. Vi vil svare på din henvendelse så fort som mulig, og senest innen 30 dager.
Henvendelsen skal være skriftlig og signert og kan sendes til:
Eika Forsikring AS
Att: Personvernombudet
Postboks 332
2303 HamarFor å kunne besvare din henvendelse ber vi deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi kan besvare din henvendelse. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg og ikke til andre som utgir seg for å være deg. Informasjon må sendes oss i sikre kanaler. Du kan også sende oss e-post kryptert.
7. Innsynsrett
Du har rett til innsyn i og kopi av, med noen unntak, de personopplysninger som Eika Forsikring har registrert om deg.
8. Begrensninger av behandling, retting og sletting og rett til å protestere
Innenfor de rammer som blant annet er fastsatt i personopplysningsregelverket og annen lovgivning vil du kunne få rettet og slettet opplysninger om deg, dersom de er feil, ufullstendige eller unøyaktige.
Vi sletter eller anonymiserer registrerte personopplysninger når vi, i henhold til den enhver tid gjeldende lovgivning, ikke lenger anses å ha hjemmel for å oppbevare opplysningene. Dette gjelder for eksempel dersom du har trukket tilbake et nødvendig samtykke, eller formålet med behandlingen er oppfylt.
Selv om forsikringsavtalen du har med oss sies opp, vil opplysninger bli lagret frem til foreldelsesfristen for de aktuelle forsikringer er utløpt i tilfelle fremtidige erstatningskrav.Du kan kreve begrenset behandling dersom du mener at personopplysningene vi behandler er unøyaktige eller vi ikke har tilstrekkelig grunnlag for å behandle opplysningene. Vi vil da stoppe behandlingen inntil vi har undersøkt dine innsigelser.
I de tilfeller hvor en behandling av dine personopplysninger er basert på vår berettigede interesse eller opplysningene benyttes for direkte markedsføring og profilering i forbindelse med slik markedsføring, har du rett til å gjøre innsigelser mot behandlingen.
9. Rett til dataportabilitet
Du eier personopplysningene du har gitt oss, og du har rett til å motta disse i et maskinlesbart format. Denne retten gjelder personopplysninger som behandles automatisert og er basert på et samtykke eller en avtale med deg. Informasjonen vi har lagret om deg, og som du har rett til å få via dataportabilitet, kan du bestille selv i vår nettbank og mobilbank.
10. Lagring
Vi vil lagre dine personopplysninger i samsvar med de behandlingsgrunnlag som foreligger.
Ved avtaleinngåelsen og under det løpende avtaleforholdet vil vi registrere og lagre opplysninger om deg og andre personer som har tilknytning til avtaleforholdet, for eksempel en eventuell begunstiget i forsikringen.
Opplysningene vil blant annet bli lagret i vårt kunderegister og i ulike saksbehandlingssystemer. Opplysninger, dokumenter og annen kundekommunikasjon, for eksempel e-post eller brev, vil bli lagret så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Når behandlingsgrunnlaget er bortfalt vil opplysningene bli slettet eller anonymisert. Lagringstiden i våre ulike systemer vil variere alt etter hvilket formål og bruk systemet skal ivareta. Lagrede personopplysninger vil derfor kunne slettes i ett system, men fortsatt være tilgjengelig i et annet system med et annet formål. Dette innebærer også at systemer tilgangsstyres slik at lagrede personopplysninger ikke er tilgjengelig for eller brukes til andre formål enn det behandlingsgrunnlaget tilsier.F.eks. vil vi kunne lagre informasjon om avtaler og andre forhold av hensyn til å kunne dokumentere kundebehandling og forsvare ett rettskrav inntil foreldelsesfrist er utløpt. Dersom behandlingsgrunnlaget vårt er ditt samtykke, vil imidlertid opplysningene bli slettet eller anonymisert dersom du trekker samtykket tilbake med mindre vi har andre lovlige grunnlag for å lagre informasjon til annet formål.
Der vi avslår å inngå en avtale, vil vi for en begrenset periode lagre opplysninger om deg for å kunne underrette om avslaget, og for eventuelt i ettertid å kunne dokumentere forholdet, herunder at et avslag om forsikringsdekning var saklig begrunnet. Ytterligere informasjon om reservasjon, retting og sletting av personopplysninger finnes i punkt 6.
11. Lydopptak
For å kunne behandle saker effektivt har selskapet og selskapets samarbeidspartnere tatt i bruk opptak av telefonsamtaler, med hjemmel i personopplysningsloven §8f. Før det gjøres opptak, vil du bli informert om dette og gis adgang til å motsette deg lydopptak. Samtalen vil da bli avsluttet og kundebehandlingen må foregå per brev.
Lydopptakene og annen dokumentasjon av kommunikasjonen med kunder, oppbevares i 3 år dersom ikke lovgivningen gir lengre oppbevaringsplikt. Tilgang til avspilling av telefonsamtaler er strengt begrenset til de som har et tjenstlig behov, og all tilgang til samtalene blir loggført med en kort begrunnelse hver gang avspilling foretas.12. Profilering og automatiserte avgjørelser
Om vi ønsker å benytte dine personopplysninger i forbindelse med profilering, vil vi gi deg informasjon om den underliggende logikken bak den/de automatiserte avgjørelsen(e), samt forventede konsekvenser for deg, før profileringen skjer.
I visse tilfeller er automatiske avgjørelser nødvendige for å inngå eller gjennomføre en avtale med deg, uten at avgjørelsen er basert på en profilering. Dette kan være aktuelt, f.eks. ved kjøp av forsikringer på nett. Du vil i disse tilfellene ha en mulighet til å få avgjørelsen overprøvd av en fysisk person og mulighet til å bestride avgjørelsen. Hvis vi ønsker å gjennomføre automatiske avgjørelser utover dette, vil vi be om uttrykkelig samtykke fra deg.Kundescore - eksisterende kunder på privatbilforsikring
Kundescore er et element som inngår i prisingen av privatbilforsikring M05 ved fornyelse av poliser. Kundescore beregnes på grunnlag av kundens skadehistrorikk på skadeforsikringer hos Eika, betalingshistorikk og kundens overordnede produktbeholdning hos Eika-bankene. Formålet med kundescore er å danne et bilde av hvor sannsynlig det er at kunden opplever skader i fremtiden, slik at Eika kan justere årspremie på bilforsikring deretter. Eksempelvis vil en kunde med svært mange skadekrav kunne få høyere årspremie.
13. Utlevering
Registrerte personopplysninger vil bli utlevert til offentlige myndigheter og andre utenforstående når dette følger av lovbestemt opplysningsplikt eller opplysningsrett. Dersom lovgivningen tillater det og vår taushetsplikt ikke er til hinder, kan personopplysninger også bli utlevert til tredjeperson for bruk innenfor de formål som er angitt for behandlingen. Dette kan blant annet være takstfolk, andre forsikringsselskaper, banker og finansforetak.
Som bransjen for øvrig deler vi også personopplysninger med ulike registre som forvaltes av Finans Norge. Vi kan utlevere opplysninger til følgende dersom det er grunnlag for utlevering:
- FOSS: Forsikringsselskapenes sentrale skaderegister for å forhindre og begrense forsikringssvindel
- ROFF: Register over forsikringssøkere og forsikrede for å bedre og sikre risikovurdering ved premiefastsettelse, samt å redusere sannsynligheten for forsikringssvindel eller mangelfulle og feilaktige opplysninger.
- TFF Auto: Nasjonalt register over forsikrede kjøretøy.
- DBS - Dataassistert skadebesiktigelsessystem: Nasjonalt system for å kalkulere skader på kjøretøy.
- Nemnda for helsevurdering (NHV): Kan konsulteres ved inngåelse av personforsikring
- Naturskadepoolen: Fordeler utbetaling etter naturskader mellom forsikringsselskapene i henhold til markedsandeler.
- Koordinering.no: Koordinering av takstmenn ved større hendelser.
Overføring av personopplysninger til selskapets databehandlere anses ikke som utlevering. Slik overføring forutsetter imidlertid at det foreligger databehandleravtale som sikrer tilfredsstillende sikring av personopplysninger hos databehandler. Slik overføring skjer for eksempel i forbindelse med behandlingen av skadesaker. Da vil relevante personopplysninger knyttet til skadesaken bli overført til våre leverandører/samarbeidspartnere CAB (motorvogn) i Sverige, In4mo (bygning) i Finland og SOS (reise) og Scalepoint (løsøre) i Danmark.
Innenfor vår taushetsplikt vil vi også utlevere personopplysninger til andre foretak i konsernet, så fremt utlevering er nødvendig for å tilfredsstille konsernbaserte styrings-, kontroll-, og/eller rapporteringskrav fastsatt i lov, eller i medhold av lov. Det fortsettes at behandlingen av personopplysningene er underlagt taushetsplikt i det foretaket opplysningene utleveres til.
For kunder hos oss, i Eika Forsikring AS, vil personopplysninger knyttet til skadeforsikringer bli utlevert til Forsikringsselskapenes Sentralt Skaderegister (FOSS), og personopplysninger knyttet til personforsikring vil bli utlevert til Sentrale Register over forsikringssøkere og forsikrede (ROFF).14. Kundeoppfølging og markedsføring
Når du har et kundeforhold hos oss, vil vi kunne tilby deg produkter innen de kategoriene som du allerede har et avtaleforhold med oss om. Vi kan bruke følgende nøytrale opplysninger uten samtykke:
- Ditt navn
- Kontaktopplysninger
- Fødselsdato
- Hvilke tjenester eller produkter du har inngått avtale om
Dersom vi ønsker å markedsføre produkter og/eller tjenester innenfor en annen produktkategori enn den vi, og du, har inngått avtale om, trenger vi samtykke fra deg. Du kan kontakte oss og kreve at vi ikke skal benytte dine personopplysninger i markedsføringsøyemed.
15. Forebygging og avdekking av straffbare handlinger
Vi har plikt til å behandle personopplysninger med formål å forebygge, avdekke, oppklare og håndtere bedrageri og andre straffbare handlinger. Opplysningene kan i den forbindelse bli innhentet fra og utlevert til andre finansinstitusjoner, politiet og andre offentlige myndigheter. Oppbevaringstiden vil være inntil 10 år etter registreringen.
Vi vil behandle personopplysninger for å oppfylle undersøkelses- og rapporteringsplikten for mistenkelige transaksjoner etter hvitvaskingsloven. Vi er pålagt å rapportere mistenkelige opplysninger og transaksjoner til økokrim v/Enheten for finansiell etterretning (EFE).
Det gjelder unntak fra retten til innsyn i de opplysninger selskapet har registrert for disse formålene.16. Cookies på nettsiden (informasjonskapsler)
Hva er en cookie?
En cookie (også kalt informasjonskapsel) er en liten fil som nettleseren lagrer på din datamaskin eller enhet. En gitt cookie, implementeres og kobles til et bestemt nettsted, og gjør det mulig for nettstedet å kjenne igjen trafikk fra en gitt nettleser innenfor f.eks. en innlogget økt (sesjon-cookies) eller over tid (persistente cookies).Cookies benyttes for eksempel for å se om du har besøkt nettsiden tidligere, teknisk informasjon om ditt operativsystem og analysere det generelle brukermønsteret på nettsiden.
Ved å bruke vårt nettsted, anses du å samtykke til vår bruk av cookies som er beskrevet nedenfor.
Hvorfor bruker vi cookies?
Formålet vårt for bruk av cookies er:
- Brukerinnsikt, trafikkmåling og sporingsfunksjonalitet til analyseformål slik at vi kan forbedre nettstedet, innholdet og brukeropplevelsen
- Kunne tilpasse innholdet, slik at det blir mest mulig relevant for deg
- Kunne gi deg relevant og tilpasset markedsføring på andre nettsteder du besøker
I tillegg benytter vi cookies for å håndtere sikker innlogging til løsningene våre.
Hvilke cookies benytter vi og hvorfor?
- Nettsidens egne cookies
Nettsidene våre er bygget ved hjelp av en publiseringsplattform. Denne plattformen utsteder langtlevende/persistente cookies for statistikk- og personaliseringsformål, samt kortlevde/sesjonscookies for å håndtere innlogget brukeropplevelse og sikkerhet. Ved innlogging til våre tjenester, vil vi kunne benytte både din tidligere web-adferd og data knyttet til deg som identifisert kunde, for å levere mest mulig relevant innhold. - Cookies fra komersielle tredjepartsaktører
Vi benytter enkelte formålstjenlige tredjepartstjenester, som utsteder egne cookies.
Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics til å:
- Identifisere unike brukere
- Huske antall og tidspunkt fra tidligere besøk
- Finne ut hvor brukere kommer fra
- Bestemme start og slutt på et besøk
Informasjonen som sendes over til Google, kan ikke benyttes for å identifisere deg som person, bla. maskeres IP-adressen din, før den behandles av Google. Analyseverktøyet New Relic benyttes for monitorering av opplevd ytelse på nettstedet og bidrar til at vi kan optimalisere egne løsninger for å sikre god kvalitet på tjenesten.
I tillegg benytter vi tjenester for såkalt "remarketing", som muliggjør tilpasset markedsføring i andre kanaler og nettsteder. Leverandører som benyttes er Google og Facebook. Disse tjenestene opererer med egne cookies, men disse cookiene registrerer ingen personlige opplysninger på nettstedet og dataene er anonymisert.
Tjenestene beskrevet ovenfor muliggjør:
- Frekvensstyring av annonser på bakgrunn av aktivitet
- Se brukeradferd på nettstedet i forhold til den direkte annonsering som skjer
- Samle informasjon om produktinteresse for å presentere mer relevante annonser
- Målrettet annonser til utvalgte kundegrupper
Nevnte tredjepartstjenester blir deaktivert når du logger deg inn i våre tjenester. Dette gjøres av sikkerhetsmessige hensyn.
Må jeg akseptere bruk av cookies?
Nei, dette er opp til deg. Du kan sperre for cookies og slette registrerte cookies i nettleseren din, hvis du ønsker det.
Ved å ikke akseptere cookies, kan du oppleve at våre nettsider ikke fungerer slik de skal. Innholdet på nettsidene vil kunne oppleves som mindre relevant ettersom vi ikke kan tilpasse det for deg. Uten cookies vil du heller ikke kunne bruke vår nett- eller mobilbank.
For å melde deg ut av sporing og remarketing av tredjeparter, kan du besøke disse sidene for oppskrifter:
- Google Analytics
- Google Chrome
- Facebook Help og Faceboook Ads
17. Rett til å klage på behandlingen
Dersom du mener at vi har brutt personopplysningsloven, så kan du ta kontakt med vårt personvernombud, e-post: personvern.forsikring@eika.no.
Eventuelle klager på selskapets behandling av personopplysninger om deg, kan også rettes til Datatilsynet.
Klagen kan sendes til:
Datatilsynet
Postboks 8177 Dep
0152 Oslo
For mer informasjon om denne klagemuligheten, se www.datatilsynet.no18. Endringer
Den til enhver tid gjeldende personvernerklæring vil være tilgjengelig her på vår nettside.
Sist oppdatert 07.09.2020.
-
Forsikringsagenter
Forsikringsagentens navn Daglig leder Org.nr. Andebu Sparebank Børre Grovan 937890540 Agder Sparebank Nina Holte 937894260 Aurskog Sparebank Evy Ann Hagen 937885644 Berg Sparebank Jørn Berg 937885288 Bien Sparebank AS Lena Jørundland 991853995 Birkenes Sparebank Harald Flaa 937893833 Bjugn Sparebank Bjarne Beversmark 937902085 Eidsberg Sparebank Glenn Haglund 937884494 Eika Hege Toft Karlsen 979 319 568 Etnedal Sparebank Stian Andrè Skåren 937888570 Evje og Hornnes Sparebank Knut Kjetil Møen 937894171 Forsikring Helgeland AS Skjalg Arneberg Jensen 913172817 Gildeskål Sparebank Bjørn Tore Hansen 937904673 Grong Sparebank Jon Håvard Solum 937903146 Grue Sparebank Hans Petter Gjeterud 937886705 Haltdalen Sparebank Berit Aune 837902622 Hegra Sparebank Arne Martin Laukvik 937903235 Hemne Sparebank Tor Espnes 937902174 Hjartdal og Gransherad Sparebank Åse Kjersti Øverdal 937893299 Hjelmeland Sparebank Susanna Poulsen 937896581 Høland og Setskog Sparebank John Sigurd Bjørknes 937885822 JBF bank og forsikring Helge Roar Dalen 982719445 Jæren Sparebank Tor Egil Lie 937895976 Kvinesdal Sparebank Tone Egeland Syvertsen 937894805 Larvikbanken Joachim H. Steinsett 937890729 Marker Sparebank Rune Iversen 937884672 Melhus Sparebank Ragnar Torland 937901291 NORDirektebank Jan Kleppe 937 891 245 Odal Sparebank Torleif Lilløy 937887043 Oppdalsbanken Gro Furunes Skårsmoen 937901569 Orkla Sparebank Dag Olav Løseth 947278770 Oslofjord Sparebank Bjørn-Erik Øverland 985750378 Rindal Sparebank Magne Bjørnstad 937900953 Romerike Sparebank Siri Berggreen 937885911 Romsdalsbanken Odd Kjetil Sørgaard 937900775 RørosBanken Even Kokkvoll 956548888 Sandnes Sparebank Trine Karin Stangeland 915691161 Skagerrak Sparebank Jan Kleppe 937891245 Skue Sparebank Hans Kristian Glesne 837889812 Sogn Forsikring Ove Vikne 991650350 Sogn Sparebank Mads Indrehus 837897912 Soknedal Sparebank Siri Fossum 937902263 Sparebanken Møre Trond Nydal 937899319 Sparebanken Narvik Elling Berntsen 937903979 Strømmen Sparebank Inger Gustavson 937886160 Sunndal Sparebank Jonny Engdahl 937899963 Tinn Sparebank Svein Olav Gvammen 937891423 Totens Sparebank Rolf Endre Delingsrud 937887787 Trøgstad Sparebank Lars Andrè Dingstad-Eriksen 937885377 Tysnes Sparebank Dag Sandstå 937897375 Valdres Sparebank Arnfinn-Helge Kvam 937888759 Valle Sparebank Jostein Rysstad 937893922 Vekselbanken Stig Gunnar Røthe 817244742 Virke Forsikring AS Marit Lorentzen-Lund 989885359 Ørskog Sparebank Eirik Kavli 837900212 Åfjord Sparebank Inge Hårstad 937902441
-
Eika KlageordningDu har rett til å klage
Hvis du er misfornøyd med noe, kan du klage direkte til Eika Klageordning, kreve nemndbehandling ved Finansklagenemnda eller anlegge sak ved de alminnelige domstoler.