Eika
Logg inn

Velkommen som kunde

Her finner du informasjon som kan være nyttig for deg.
  • Hos Eika Forsikring skal du være trygg på at du er godt nok dekket dersom noe skulle skje
  • Hos Eika Forsikring og gjennom din lokalbank får du den hjelpen du trenger
  • Du kan samle alt innen bank og forsikring hos din lokalbank
Finn din lokalbank

Vi hjelper deg i gang

  • Slik kan du komme i kontakt med Eika Forsikring

    Dersom du ønsker hjelp eller har spørsmål, ta kontakt med vårt kundesenter. 

    Telefon: +47 915 03 850
    E-post: kundesenter@eika.no  
    Meld skade: forsikring@eika.no

    Åpningstider
    Hverdager: kl. 07.00 - 21.00
    Lørdag: kl. 09.00 - 17.00
    Søndag: stengt
    Helligdager: stengt

  • Slik kan du melde skade

    Hos oss kan du selv velge hvordan du ønsker å melde din skade. Se dine alternativer og les mer om hvordan du kan melde skade. 

    Meld skade her
  • Slik fungerer Avtalegiro og Bankgiro
    Ofte stilte spørsmål om Avtalegiro
    • Hvorfor har jeg fått første faktura som Bankgiro, når jeg har bedt om Avtalegiro? 
      For å få lov til å belaste deg på avtalegiro må du inngå en avtalegiroavtale med din bank. Grunnen til at du har fått den første fakturaen som Bankgiro er trolig at denne avtalen ikke er på plass. Når du betaler fakturaen i nettbanken vil du bli spurt om du ønsker å opprette avtalegiroavtale, ved å takke ja vil nye fakturaer bli belastet over Avtalegiro. Pass på å sette beløpsgrensen høyt nok i tilfelle du skal gjøre endringer på eksisterende- eller kjøpe inn nye forsikringer. 

    • Hvorfor er det trukket penger fra kontoen to ganger samme måned?
      Du vil kunne oppleve å bli belastet flere ganger på samme måned når du kjøper eller gjør endringer på eksisterende forsikringer. Har du kjøpt en ny forsikring, vil den ene fakturaen gjelde fra kjøp og fram til forfallsdatoen, mens den andre gjelder for kommende periode.

      Om du gjør endringer som resulterer i at et avtalegirotrekk blir redusert, kan dette resultere i at du ikke blir belastet en måned, men to ganger måneden etter.

      Ønsker du at et trekk skal gå tidligere enn forfallsdatoen kan du endre trekkdatoen i forfallmappen din i nettbanken. 

    • Hvorfor er beløpet som er trukket fra min konto høyere enn forventet?
      Første faktura inkluderer tiden fra du ble kunde til forfallsdatoen, samt prisen for den kommende perioden. Du vil heretter bli fakturert på forskudd. 

    • Hvorfor har jeg fått purring når betalingene mine skal gå på Avtalegiro?
      Når du mottar purring har ikke banken din klart å belaste deg på Avtalegiro. Dette kan skyldes manglende midler på konto, beløpsgrense, endring av belastningskonto, eller at det er blitt gjort andre endringer på avtalegiroavtalen. Vi sender deg en betalingsoppfordring uten purregebyr på SMS om fakturaen ikke er betalt sju dager etter forfall.

    • Hvor finner jeg informasjon om beløpene jeg har blitt belastet? 
      Varsel om hva du har blitt belastet for finner du i nettposten din i nettbanken. Dette forutsetter at du valgte å få dette når du inngikk avtalegiroavtalen. Har du ikke nettpost vil du motta denne varslingen sammen med kontoutskriften din, i begynnelsen av hver måned du skal belastes. 

    • Hvorfor har det månedlige trekket mitt økt uten at jeg har gjort endringer på mine forsikringer?
      Ved Avtalegiro med månedlig betaling vil du de første sju månedene etter hovedforfall bli fakturert for 30 dager og de fem siste månedene for 31 dager. 

    • Hva gjør jeg for å registrere avtalegiroavtale? 
      Avtalegiro kan opprettes enten ved å ta kontakt med din dagligbank, ved sending av skjema for opprettelse av avtalegiro til NETS, eller ved å bekrefte at du vil ha automatiske trekk, ved gjennomføring av betaling av faktura i nettbank. 

    • Må jeg belastes hver måned om jeg ønsker Avtalegiro? 
      Ved avtalegiro kan du velge mellom 1, 2, 4, 6 og 12 terminer i året.

    • Hvorfor har jeg fått Bankgiro som gjelder endret betalingsmåte når jeg har Avtalegiro?
      Om du ikke har fått på plass avtalegiroavtalen innen tre måneder etter at du kjøpte første forsikring, vil betalingsmåten endres til bankgiro med årlig betaling. 

     

    Ofte stilte spørsmål om Bankgiro
    • Er det mulig å betale forsikringene med Bankgiro hver måned?
      Det er kun mulig å betale for 1, 2 og 4 terminer med bankgiro som betalingsmåte.

    • Hva er terminrenter? 
      Terminrenter er renter som går mellom to fremtidige tidspunkter. Ved Bankgiro som betalingsmåte blir du fakturert for terminrenter dersom du har valgt 2 eller 4 terminer. Har du valgt 2 terminer er det terminrenter på 4 prosent, og ved 4 terminer er det terminrenter på 5 prosent. Har du Avtalegiro som betalingsmåte slipper du terminrenter uavhengig av antall terminer.
  • Andre forsikringer

    Vi tilbyr et bredt spekter med produkter som dekker alle behov for både privatperson, landbrukskunder og bedrifter.

    Her finner du mer informasjon om våre produkter.

    Ønsker du et tilbud på andre forsikringer, ta kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg.

    Telefon: +47 915 03 850
    E-post: kundesenter@eika.no

Synes du det er vanskelig å vite hva du bør forsikre?

Enten du er i etableringsfasen, har stiftet familie eller har kommet et stykke videre i livet gir Eika Pluss deg grunnpakken med de beste og mest relevante forsikringene for deg. 
 

Ønsker du mer rådgivning?

Bli kunde i en lokalbank

Noen spørsmål er for store for nettet. Vi har 66 lokalbanker med dyktige rådgivere som kan hjelpe deg med å finne gode løsninger for deg og ditt behov.

Kontakt og lenker

Priser

Du kan sammenlikne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.

Kontakt

Telefonnummer: 915 03 850, E-post: post@eika.no

Om oss

Org.nr: 979 319 568

Vi er distributør av Eika Kapitalforvaltning, distributør av Eika Kredittbank, distributør av Eika Forsikring

  • Personvern og informasjonskapsler
  • Sikkerhet og antihvitvask
Til toppen
2021 © Eika